Er du utilfreds med din internetudbyder – så skift!

Er du tilfreds med din nuværende internetudbyder? Hvis svaret er et ja – skal du selvfølgelig skifte. Der kan være mange grunde til, hvorfor du er utilfreds med din nuværende udbyder. Det kan være at din hastighed ikke er den du synes den skal være, eller at signalet simpelthen ikke er godt nok – bare rolig det er forholdsvis overskueligt at skifte til en ny udbyder. Du skal dog huske at tjekke de informationer du i sin tid modtog fra din nuværende internetudbyder. Helt specifikt skal du huske at tjekke de vilkår og betingelser som der er gældende, deri står der informationer om alt fra din hastighed til bindingsperiode. Du skal altid tjekke disse inden du begynder at skifte udbyder da der for eksempel kan være en bindingsperiode.

Skal jeg bare skifte til en ny udbyder?

Internetmarkedet i Danmark er stort, og der findes mange udbydere, så der er virkelig ingen grund til at blive hos en bestemt udbyder, hvis man ikke får det man gerne vil have – der er ingen grund til at finde sig i dårligt internet. Mange danskere er loyale over for deres internetudbydere, og det skal der også være plads til. Men hvis du helst vil undgå at skifte udbyder, så kan du altid forsøge at tage en snak med din nuværende udbyder. Som nævnt ovenfor så kan din hastighed for eksempel være langsom fordi du har valgt en 12Mbit hastighed, men i virkeligheden har brug for en 20Mbit hastighed. Alle internetudbydere er naturligvis kun interesseret i at beholde sine kunder, så prøv eventuelt at tage snakken, i stedet for bare at tage benene på nakken! Fortæl eventuelt din nuværende udbyder, hvorfor du er utilfreds og at du måske endda overvejer at skifte til en anden internetudbyder, hvis I i fællesskab kan finde en løsning er det selvfølgelig perfekt. Når alt kommer til alt så nytter det simpelthen ikke at have dårligt internet, så bare husk på at der altid findes den helt rigtige løsning internetløsning til dig, du skal bare finde den. Du kan også læse her, og klæde dig godt på hvis du skal ud og klage over din udbyder.

Hvordan kan jeg finde den rigtige løsning til netop mig?

Nogle forbrugere bliver overvældet af alle mulighederne, og det kan man godt forstå. Hos Bredbåndsguiden kan du nemt sammenligne diverse udbydere – du skal bare indtaste dine ønsker, så kan du nemmere få et overblik og se hvem der muligvis kunne matche dine behov. Det gælder om at finde det bedste tilbud til netop dig, det kan du nemt gøre via Bredbåndsguiden – vi forsøger altid at gøre det nemmere for forbrugeren. Og husk altid at tænke på at det måske kræver lidt ekstra energi og overskud i øjeblikket, men tænk også på hvor glade alle i din husstand bliver når I skal bøvle med dårlig internet mere.